színész

NAGY SÁNDOR JÓZSEF

szerepek

Carlo Goldoni: Mirandolina
Zeit Teátrum

— Őrgróf

Székely Csaba: A Homokszörny
Zenit Teátrum

— Vörös / Okker

Anton Pavlovics Csehov: Leánykérés
Zenit Teátrum

— Csubukov

Kosztolányi Dezső: Őszi koncert
Zenit Teátrum

— Férfi

Szép Ernő: Május
Zenit Teátrum

— Öngyilkos

Gyurkó László: Az egész élet
Zenit Teátrum

— Férfi / Kórus

Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról
Bánfalvy Ágnes Színészképző

— Pokol Angyala, Madár

Cirkuszhercegnő
Moravetz Produkció

— Tánckar

Tisztelt Ház!
Bánfalvy Ágnes Színészképző

— Bakonyi

A borsószem hercegkisasszony
Vörös Páholy Színházi Egyesület

— Laird

Szép Ernő: Május
Szép Ernő Színház

— Amerikai fiú

Óz, a nagy varázsló
Vörös Páholy Színházi Egyesület

— Kapus

Szépség és a Szörnyeteg 2.
Vörös Páholy Színházi Egyesület

— Csorbi

Három muskétás
Szép Ernő Színház

— Szolga

A hamis mikulás
Weöres Sándor Gimnázium

— Télapó

Egri Csillagok
Szép Ernő Színház

— Katona

Karácsnyi Csillagok
Thália Tanoda

— Juhász

Apáca Show 2.
Thália Tanoda

— Ignatius atya

Twist Oliver!
Szép Ernő Színház

— Svindli

Made In Hungátia
Thália Tanoda

— Nyomozó

A Zenit előtt több helyen játszottál, többféle szerepet. Melyik volt ezek közül a legmeghatározóbb, és melyik jelentette a legnagyobb kihívást?

Egyszerű válasszal mondhatnám azt, hogy mindegyik. Minden szerep adott valamit hozzám, amitől aztán kialakult a személyiségem. Ha ki kellene emelnem szerepeket, akkor elsősorban a Twist Oliver! musicalből emelném ki Svindli karakterét, ami az első nagyobb szerepem volt a Szép Ernő színházban, aztán a saját rendezéseim közül, mindenképpen Csorbit emelném ki a Szépség és a Szörnyeteg 2. – Varázslatos karácsonyból, harmadikként pedig a Képzelt Riport Egy Amerikai Popfesztiválról-ból emelném ki a Madár illetve a Pokol Angyala szerepét, melyet Ullmann Krisztina rendezett a Bánfalvy Ágnes Nemzetközi Színészképzőben, mert ezzel kaptam meg a Színész I. végzettségem.

A Zenitnél jelenleg egy Csehov darab főszerepét játszod, nagyon fiatalon egy apa szerepet kell megformálnod. Mennyire érzed magádénak, és milyen kihívásokkal szembesülsz?

Először is hatalmas dolog főszerepet játszani, főleg egy Csehov darabban. Egy ilyen helyzetben állandóan ott kell lenned fejben és tudnod kell, hogy mit akarsz. Azt gondolom, hogy idősebb karakter alapból egy nagyon nehéz feladat, mert nem lehetsz fiatal. Nem viselkedhetsz úgy, ahogy a kor nem engedi. Vannak olyan szituációk, melyekben a fiatalok teljesen máshogy reagálnának, mint az idősebbek és erre borzasztóan oda kell figyelni. Magaménak fogom érezni, ha majd bemutattuk és lement belőle egy jó pár előadás. A kihívás az orosz nevekkel van, leginkább. Azok nem igazán akarnak rögzülni.

Ha lenne lehetőséget bárkit választani, ki lenne az a színész, akivel legszívesebben játszanál egy színpadon?

Ez egy borzasztóan nehéz kérdés, mert sok ilyen pályatárs van. Fiatalok közül négy név ugrott be, ők Hartai Petra, Fröhlich Kristóf, Gubik Petra és Kocsis Dénes. Az idősebb korosztályból pedig több is. Pelsőczy Réka, Balázs Andi, Ábel Anita, Liptai Claudia, Buch Tibor. A teljes etalonok pedig Molnár Piroska, Pogány Judit, Pásztor Erzsi, Gálvölgyi János, Hernádi Judit, Kern András.

Mi az álomszereped?

Ilyen sosem volt. Minden egyes szerepnek borzasztóan tudok örülni. Inkább álomembereim és álomszínházaim vannak.

Színészi pályafutásod alatt kitől tanultál a legtöbbet?

Az összes tanáromtól, mesteremtől tanultam. Többek között: Erdélyi Mária, Fabó Györgyi, Bánfalvy Ágnes, Ullmann Krisztina, Incze József, Kokavecz Iván, Pásztor Edina, Szurdi Miklós. De van két különleges ember, akikkel elkezdődött a szakmai pályafutásom. Talán ők voltak azok akik tényleg elindítottak. Csonka Anikó színésznő és Szinovál Gyula színész.

Scroll to Top